Arap Teknoloji Koleji ile İş Birliği Görüşmesi
İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi (İKÇÜ) heyeti, Ürdün’de faaliyet gösteren El-Kulliye El-Camiiyye El-Arabiyye li’Teknolociya'ya (Arab University College of Technology) bir ziyaret gerçekleştirdi. Ziyaret, üniversiteler arası akademik iş birliklerini geliştirme amacıyla düzenlendi.
Rektör Prof. Dr. Saffet Köse ve Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Muhsin Akbaş, Ürdün temasları kapsamında ilk olarak üniversitenin Rektör Prof. Dr. Abdullah Al-Zoubi’ni tarafından kabul edildi. Görüşmede, Arab University College of Technology Dekanı Prof. Dr. Musbah Aqel, Arap Dili Bölüm Başkanı Dr. Fatima Tubasi, Öğrenci İşleri Daire Başkanı Dr. Hani Kanas ile bölümden çok sayıda akademik ve idari personel hazır bulundu.
Kültürlerarası etkileşimi güçlendiren, ortak medeniyet mirasımızı yeniden hatırlatan iş birliği anlayışı kapsamında El-Kulliye El-Camiiyye El-Arabiyye li’Teknolociya ile görüştüklerini söyleyen Rektör Prof. Dr. Köse, köklü ve vizyon sahibi yükseköğretim kurumlarıyla ilişkilerin önemini vurguladı. Prof. Dr. Köse "Bugün gerçekleştirdiğimiz görüşmelerde, karşılıklı akademik iş birlikleri konusunda önemli adımların atılmasına vesile olduk. Arap dili ve kültürü etrafında oluşan akademik zeminin, yalnızca üniversitelerimizi değil, ülkelerimiz arasındaki dostluğu da pekiştireceğine inanıyorum. Karşılıklı entelektüel paylaşımların ortak anlayışı ve ilmi dayanışmayı artıracağına inanıyoruz. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi olarak ilmi, kültürel ve insani değerleri önceleyen iş birliklerine her zaman açığız ve bu yönde çalışmaya devam edeceğiz” dedi.
Karşılıklı akademik tecrübe paylaşımı, öğrenci ve öğretim üyesi değişimi gibi başlıkların değerlendirildiği toplantıda, iki kurum arasında ileri dönük akademik iş birliklerinin geliştirilmesi amacıyla protokol hazırlanması yönünde mutabakata varıldı. Ziyaretin sonunda Rektör Prof. Dr. Saffet Köse, “Genetiğiyle Oynanmış Kavramlar ve Aile Medeniyetinin Sonu” adlı eserinin Arapça çevirisini ev sahibi Rektör Prof. Dr. Abdullah Al-Zoubi’ye takdim etti. Ziyaret kapsamında Arapça eğitimi alan yabancı öğrencilerin sınıfları ziyaret edildi, eğitim süreçleri ve Arapça öğretiminin niteliği üzerine değerlendirmelerde bulunuldu.